دهان‌تان بدبو است | این ۵ روش معجزه می‌کند

عصاره برگ اکالیپتوس به کم شدن میزان پلاک دندان نیز کمک می‌کند و باعث پیشگیری از بوی بد دهان به دلیل مسائل مربوط به لثه و دندان می‌شود.
دهان‌تان بدبو است | این ۵ روش معجزه می‌کند
کد خبر : ۵۲۰۲۰

افرادی که به جای خوشبو کننده‌های دهان موجود در داروخانه‌ها ترجیح می‌دهند که از گیاهان طبیعی استفاده کنند می‌توانند سراغ نعناع، اکالیپتوس، دارچین، هل و یا میخک بروند.

در این گزارش ۵ گیاه طبیعی جایگزین خوشبو کننده‌های دهان را معرفی می‌کند:

انواع نعناع برای خوشبویی دهان
انواع نعناع مانند نعناع فلفلی و نعناع دشتی همگی در خوشبو کردن و ضد عفونی دهان نقش دارند. استفاده از نعناع در انواع آدامس‌ها، خمیردندان‌ها و خوشبو کننده‌های مصنوعی دهان اهمیت این گیاه را در بهتر کردن اوضاع دهان و دندان نشان می‌دهد. استفاده از نعناع به شکل عرق و دمنوش یا طبیعی و تازه و به هر صورتی که باشد مفید خواهد بود. این گیاه خنک کننده برای رفع مشکلات معده نیز مناسب است و اگر بوی بد دهان به دلیل مشکلات گوارشی باشد تا حد زیادی می‌تواند آن را رفع کند.

تاثیر اکالیپتوس به عنوان خوشبو کننده دهان
از جمله گیاهانی که برای سلامت دهان و دندان اهمیت دارد اکالیپتوس است. این گیاه که مانند نعناع در انواع محصولات بهداشتی مربوط به دهان به کار می‌رود دارای اتانول و ماکروکارپال C است و باعث کاهش باکتری‌های مضر دهان می‌شود. اکالیپتوس از بیماری لثه جلوگیری کرده و تاثیر زیادی در پیشگیری از خونریزی لثه دارد. علاوه بر این، عصاره برگ اکالیپتوس به کم شدن میزان پلاک دندان نیز کمک می‌کند و باعث پیشگیری از بوی بد دهان به دلیل مسائل مربوط به لثه و دندان می‌شود.

جویدن میخک را امتحان کنید
میخک خاصیتی ضد باکتری دارد و جویدن آن به از بین بردن باکتری‌های بدبوی دهان کمک می‌کند. این گیاه از خراب شدن دندان‌ها جلوگیری کرده و باعث سفیدتر شدن دندان می‌شود. بسیاری از افراد میخک پودر شده را به خمیر دندان خود اضافه می‌کنند. این گیاه قابلیت کاهش درد دندان را دارد و با خواص ضد قارچی و ضد میکروبی خود می‌تواند حس طراوت را به دهان انتقال دهد. افرادی که فرصت زیادی برای درست کردن دهانشویه گیاهی یا دمنوش ندارند می‌توانند جویدن میخک را امتحان کنند.

دارچین به عنوان جایگزین خوشبو کننده‌های دهان
دارچین با تاثیری که در رفع مشکلات گوارشی مختلف دارد می‌تواند به رفع بدبویی دهان (که به دلیل مسائل مربوط به معده ایجاد می‌شود) کمک کند. این گیاه پر کاربرد از خشکی دهان جلوگیری می‌کند و می‌تواند باعث بهبود کیفیت سلامتی دندان و لثه شود. این ادویه که باکتری‌های جمع شده را از بین می‌برد به شکل‌های مختلفی برای رفع بدبویی دهان به کار می‌رود. از جمله پرکاربردترین شکل‌های استفاده از این گیاه نوشیدن دمنوش آن است، با این حال اگر میلی به خوردن آن ندارید می‌توانید مقداری از آن را بجوشانید و به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

معجزه‌گری خوش عطر به نام هل!
اگر هیچ یک از گیاهان گفته شده با مزاج شما سازگار نیستند شاید بهتر باشد سراغ هل بروید. این گیاه که عطر خوشایندتری نسبت به موارد مشابه دارد سرشار از خواص مختلف برای دستگاه گوارشی و دهان و دندان است. این ماده ضد نفخ می‌تواند بوی بد دهان را از بین ببرد و از خراب شدن دندان‌ها جلوگیری کند. علاوه بر این هل تاثیر زیادی در پیشگیری از آسم و بیماری‌های تنفسی داشته و می‌تواند باعث بهبود اوضاع نفس کشیدن بیماران شود. برای استفاده از آن علاوه بر شکل دمنوش و دهانشویه می‌توانید از شکل جویدنی نیز استفاده کنید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
کاماپرس
مجله زندگی
ارسال نظر